
HT 25: 1AR030 (AR030): Pedagogik
Antal respondenter: 36
Antal svar: 9
Svarsfrekvens: 25,00 %
HT 25: 1AR030 (AR030): Pedagogik
Antal respondenter: 36
Antal svar: 9
Svarsfrekvens: 25,00 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (11,1%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 1 (11,1%) |
| 4 | 1 (11,1%) |
| 5 | 2 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 4,2 | 1,9 | 44,0 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 1 (11,1%) |
| 4 | 1 (11,1%) |
| 5 | 4 (44,4%) |
| 6 Instämmer helt | 2 (22,2%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 4,6 | 1,3 | 29,3 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 2 (22,2%) |
| 3 | 1 (11,1%) |
| 4 | 2 (22,2%) |
| 5 | 4 (44,4%) |
| 6 Instämmer helt | 0 (0,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 3,9 | 1,3 | 32,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (11,1%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 2 (22,2%) |
| 4 | 2 (22,2%) |
| 5 | 2 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 2 (22,2%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 4,1 | 1,6 | 39,3 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 |
Administration och information under kursen har fungerat väl.
| Administration och information under kursen har fungerat väl. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (22,2%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 1 (11,1%) |
| 4 | 2 (22,2%) |
| 5 | 2 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 1 (11,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Administration och information under kursen har fungerat väl. | 3,4 | 1,8 | 52,6 % | 1,0 | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 |
Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling.
| Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (11,1%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 2 (22,2%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 1 (11,1%) |
| 6 Instämmer helt | 4 (44,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling. | 4,2 | 2,0 | 47,0 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen.
| Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (11,1%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 1 (11,1%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 2 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 4 (44,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen. | 4,4 | 1,9 | 43,7 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 2 (22,2%) |
| 5 | 2 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 2 (22,2%) |
| Vet ej | 2 (22,2%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | 4,6 | 1,4 | 30,6 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 |
De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska.
| De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 2 (22,2%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 1 (11,1%) |
| 5 | 3 (33,3%) |
| 6 Instämmer helt | 2 (22,2%) |
| Vet ej | 1 (11,1%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska. | 4,4 | 1,6 | 36,5 % | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 |
Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen.
| Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (11,1%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 2 (22,2%) |
| 5 | 3 (33,3%) |
| 6 Instämmer helt | 1 (11,1%) |
| Vet ej | 1 (11,1%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | 4,0 | 1,7 | 42,3 % | 1,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 6,0 |
Frågor om VFU
Under VFU har jag fått tillräckligt stöd från handledare för mitt lärande.
| Under VFU har jag fått tillräckligt stöd från handledare för mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (11,1%) |
| 2 | 2 (22,2%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 2 (22,2%) |
| 5 | 1 (11,1%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag fått tillräckligt stöd från handledare för mitt lärande. | 4,0 | 1,9 | 48,4 % | 1,0 | 2,0 | 4,0 | 6,0 | 6,0 |
Under VFU fanns lärandeaktiviteter som gav mig möjlighet att nå uppsatta lärandemål.
| Under VFU fanns lärandeaktiviteter som gav mig möjlighet att nå uppsatta lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 1 (11,1%) |
| 4 | 1 (11,1%) |
| 5 | 2 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (33,3%) |
| Vet ej | 1 (11,1%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU fanns lärandeaktiviteter som gav mig möjlighet att nå uppsatta lärandemål. | 4,6 | 1,5 | 32,6 % | 2,0 | 3,5 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Under VFU har jag tränat på /diskuterat evidensbaserade arbetssätt.
| Under VFU har jag tränat på /diskuterat evidensbaserade arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 1 (11,1%) |
| 4 | 1 (11,1%) |
| 5 | 3 (33,3%) |
| 6 Instämmer helt | 2 (22,2%) |
| Vet ej | 1 (11,1%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på /diskuterat evidensbaserade arbetssätt. | 4,5 | 1,4 | 31,4 % | 2,0 | 3,5 | 5,0 | 5,5 | 6,0 |
VFU har bidragit till min professionella utveckling.
| VFU har bidragit till min professionella utveckling. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 2 (22,2%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 1 (11,1%) |
| 5 | 3 (33,3%) |
| 6 Instämmer helt | 2 (22,2%) |
| Vet ej | 1 (11,1%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VFU har bidragit till min professionella utveckling. | 4,4 | 1,6 | 36,5 % | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 |