2BM025 Gynekologisk och sexuell hälsa VT24

Antal respondenter: 38
Antal svar: 34
Svarsfrekvens: 89,47 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad3 (8,8%)
i mycket hög grad29 (85,3%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,71,020,9 %1,05,05,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad16 (47,1%)
i mycket hög grad17 (50,0%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,40,817,7 %1,04,04,55,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad2 (5,9%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis1 (2,9%)
i hög grad6 (17,6%)
i mycket hög grad24 (70,6%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 4,41,124,9 %1,04,05,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,9%)
i hög grad12 (35,3%)
i mycket hög grad19 (55,9%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,40,919,4 %1,04,05,05,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis1 (2,9%)
i hög grad4 (11,8%)
i mycket hög grad27 (79,4%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,60,920,0 %1,05,05,05,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,9%)
i hög grad8 (23,5%)
i mycket hög grad22 (64,7%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,41,023,8 %1,04,05,05,05,0

Seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad5 (18,5%)
i liten grad1 (3,7%)
delvis7 (25,9%)
i hög grad9 (33,3%)
i mycket hög grad5 (18,5%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,31,441,1 %1,03,04,04,05,0

Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad3 (8,8%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad14 (41,2%)
i mycket hög grad17 (50,0%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,21,126,7 %1,04,04,55,05,0

Examinationen (PEC) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Examinationen (PEC) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad3 (8,8%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (11,8%)
i hög grad14 (41,2%)
i mycket hög grad13 (38,2%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Examinationen (PEC) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,01,228,9 %1,04,04,05,05,0

Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad3 (8,8%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (11,8%)
i hög grad10 (29,4%)
i mycket hög grad17 (50,0%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,11,229,1 %1,04,04,55,05,0

Studieuppgift i sexualfysiologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål

Studieuppgift i sexualfysiologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemålAntal svar
i mycket liten grad2 (5,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis5 (14,7%)
i hög grad14 (41,2%)
i mycket hög grad13 (38,2%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Studieuppgift i sexualfysiologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål4,11,025,7 %1,04,04,05,05,0

Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (2,9%)
i hög grad6 (17,6%)
i mycket hög grad25 (73,5%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,51,022,6 %1,04,55,05,05,0

Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (8,8%)
i hög grad11 (32,4%)
i mycket hög grad19 (55,9%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,920,3 %1,04,05,05,05,0

Webbutbildningarna (våld och cellprov) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Webbutbildningarna (våld och cellprov) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (8,8%)
i hög grad13 (38,2%)
i mycket hög grad17 (50,0%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Webbutbildningarna (våld och cellprov) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.4,30,920,3 %1,04,04,55,05,0

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,9%)
i hög grad11 (32,4%)
i mycket hög grad20 (58,8%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.4,40,919,4 %1,04,05,05,05,0

VFU inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

VFU inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (8,8%)
i hög grad10 (29,4%)
i mycket hög grad20 (58,8%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
VFU inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,920,2 %1,04,05,05,05,0

Jag kände mig väl bemött under min VFU inom gynekologi.

Jag kände mig väl bemött under min VFU inom gynekologi.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,9%)
i liten grad2 (5,9%)
delvis10 (29,4%)
i hög grad10 (29,4%)
i mycket hög grad10 (29,4%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig väl bemött under min VFU inom gynekologi.3,71,130,8 %1,03,04,05,05,0

VFU på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

VFU på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad4 (11,8%)
i mycket hög grad29 (85,3%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
VFU på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,80,715,6 %1,05,05,05,05,0

Jag kände mig väl bemött under min VFU på ungdomsmottagning.

Jag kände mig väl bemött under min VFU på ungdomsmottagning.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad6 (17,6%)
i mycket hög grad27 (79,4%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig väl bemött under min VFU på ungdomsmottagning.4,70,816,1 %1,05,05,05,05,0