2BM026 Global sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter VT23
Antal respondenter: 38
Antal svar: 13
Svarsfrekvens: 34,21 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (15,4%) |
delvis | 3 (23,1%) |
i hög grad | 6 (46,2%) |
i mycket hög grad | 2 (15,4%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,6 | 1,0 | 26,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (7,7%) |
delvis | 2 (15,4%) |
i hög grad | 7 (53,8%) |
i mycket hög grad | 3 (23,1%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,9 | 0,9 | 22,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 4 (30,8%) |
delvis | 4 (30,8%) |
i hög grad | 3 (23,1%) |
i mycket hög grad | 2 (15,4%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,2 | 1,1 | 33,8 % | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
i liten grad | 1 (7,7%) |
delvis | 2 (15,4%) |
i hög grad | 7 (53,8%) |
i mycket hög grad | 2 (15,4%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,6 | 1,1 | 31,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
i liten grad | 3 (23,1%) |
delvis | 5 (38,5%) |
i hög grad | 2 (15,4%) |
i mycket hög grad | 2 (15,4%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,1 | 1,2 | 38,6 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
i liten grad | 5 (38,5%) |
delvis | 5 (38,5%) |
i hög grad | 1 (7,7%) |
i mycket hög grad | 1 (7,7%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | 2,7 | 1,0 | 38,3 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (7,7%) |
i hög grad | 5 (38,5%) |
i mycket hög grad | 7 (53,8%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | 4,5 | 0,7 | 14,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
i liten grad | 2 (15,4%) |
delvis | 4 (30,8%) |
i hög grad | 5 (38,5%) |
i mycket hög grad | 1 (7,7%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,2 | 1,1 | 33,8 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen stimulerade oss studenter till att självständigt söka efter mer information och
kunskap.
Kursen stimulerade oss studenter till att självständigt söka efter mer information och kunskap. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (7,7%) |
delvis | 5 (38,5%) |
i hög grad | 4 (30,8%) |
i mycket hög grad | 3 (23,1%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen stimulerade oss studenter till att självständigt söka efter mer information och kunskap. | 3,7 | 0,9 | 25,7 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter
och i diskussioner samt seminarier).
Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter och i diskussioner samt seminarier). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 8 (61,5%) |
i mycket hög grad | 5 (38,5%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter och i diskussioner samt seminarier). | 4,4 | 0,5 | 11,5 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs.
Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (15,4%) |
i hög grad | 8 (61,5%) |
i mycket hög grad | 3 (23,1%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs. | 4,1 | 0,6 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen ”Abort ur ett globalt perspektiv” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen ”Abort ur ett globalt perspektiv” var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 8 (61,5%) |
i mycket hög grad | 5 (38,5%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen ”Abort ur ett globalt perspektiv” var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,5 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen "Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor" var relevant till kursens lärandemål.
Föreläsningen "Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor" var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (7,7%) |
delvis | 5 (38,5%) |
i hög grad | 4 (30,8%) |
i mycket hög grad | 3 (23,1%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen "Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor" var relevant till kursens lärandemål. | 3,7 | 0,9 | 25,7 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen "Menstruell Hälsa” var relevant till kursens lärandemål.
Föreläsningen "Menstruell Hälsa” var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (15,4%) |
i liten grad | 2 (15,4%) |
delvis | 6 (46,2%) |
i hög grad | 3 (23,1%) |
i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen "Menstruell Hälsa” var relevant till kursens lärandemål. | 2,8 | 1,0 | 36,6 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Seminarie 17/5 ”Interaktiv diskussion forskning abort och preventivmedel- artikelgranskning” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminarie 17/5 ”Interaktiv diskussion forskning abort och preventivmedel- artikelgranskning” var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (7,7%) |
delvis | 4 (30,8%) |
i hög grad | 7 (53,8%) |
i mycket hög grad | 1 (7,7%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminarie 17/5 ”Interaktiv diskussion forskning abort och preventivmedel- artikelgranskning” var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,6 | 0,8 | 21,2 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Seminarie 23/5 : ”Kulturdoulor” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminarie 23/5 : ”Kulturdoulor” var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (30,8%) |
i mycket hög grad | 9 (69,2%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminarie 23/5 : ”Kulturdoulor” var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 10,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminarie 24/5: SRHR och barnmorskans profession var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminarie 24/5: SRHR och barnmorskans profession var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
i liten grad | 4 (30,8%) |
delvis | 5 (38,5%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 3 (23,1%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminarie 24/5: SRHR och barnmorskans profession var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,0 | 1,3 | 43,0 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
Den skriftliga reflektionsuppgiften var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Den skriftliga reflektionsuppgiften var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (15,4%) |
i liten grad | 1 (7,7%) |
delvis | 3 (23,1%) |
i hög grad | 4 (30,8%) |
i mycket hög grad | 3 (23,1%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den skriftliga reflektionsuppgiften var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,4 | 1,4 | 41,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Examinationsuppgiften med grupparbete och seminarium var relevant i förhållande till kursen lärandemål.
Examinationsuppgiften med grupparbete och seminarium var relevant i förhållande till kursen lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (7,7%) |
delvis | 2 (15,4%) |
i hög grad | 3 (23,1%) |
i mycket hög grad | 7 (53,8%) |
Summa | 13 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examinationsuppgiften med grupparbete och seminarium var relevant i förhållande till kursen lärandemål. | 4,2 | 1,0 | 23,9 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |