2BM026 Global sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter VT23

Antal respondenter: 38
Antal svar: 13
Svarsfrekvens: 34,21 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (15,4%)
delvis3 (23,1%)
i hög grad6 (46,2%)
i mycket hög grad2 (15,4%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.3,61,026,6 %2,03,04,04,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (7,7%)
delvis2 (15,4%)
i hög grad7 (53,8%)
i mycket hög grad3 (23,1%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 3,90,922,0 %2,04,04,04,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad4 (30,8%)
delvis4 (30,8%)
i hög grad3 (23,1%)
i mycket hög grad2 (15,4%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 3,21,133,8 %2,02,03,04,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad1 (7,7%)
i liten grad1 (7,7%)
delvis2 (15,4%)
i hög grad7 (53,8%)
i mycket hög grad2 (15,4%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
3,61,131,0 %1,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad1 (7,7%)
i liten grad3 (23,1%)
delvis5 (38,5%)
i hög grad2 (15,4%)
i mycket hög grad2 (15,4%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
3,11,238,6 %1,02,03,04,05,0

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.Antal svar
i mycket liten grad1 (7,7%)
i liten grad5 (38,5%)
delvis5 (38,5%)
i hög grad1 (7,7%)
i mycket hög grad1 (7,7%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.2,71,038,3 %1,02,03,03,05,0

Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.

Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (7,7%)
i hög grad5 (38,5%)
i mycket hög grad7 (53,8%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.4,50,714,8 %3,04,05,05,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (7,7%)
i liten grad2 (15,4%)
delvis4 (30,8%)
i hög grad5 (38,5%)
i mycket hög grad1 (7,7%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,21,133,8 %1,03,03,04,05,0

Kursen stimulerade oss studenter till att självständigt söka efter mer information och
kunskap.

Kursen stimulerade oss studenter till att självständigt söka efter mer information och
kunskap.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (7,7%)
delvis5 (38,5%)
i hög grad4 (30,8%)
i mycket hög grad3 (23,1%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen stimulerade oss studenter till att självständigt söka efter mer information och
kunskap.
3,70,925,7 %2,03,04,04,05,0

Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter
och i diskussioner samt seminarier).

Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter
och i diskussioner samt seminarier).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad8 (61,5%)
i mycket hög grad5 (38,5%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter
och i diskussioner samt seminarier).
4,40,511,5 %4,04,04,05,05,0

Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs.

Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (15,4%)
i hög grad8 (61,5%)
i mycket hög grad3 (23,1%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs.4,10,615,7 %3,04,04,04,05,0

Föreläsningen ”Abort ur ett globalt perspektiv” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen ”Abort ur ett globalt perspektiv” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad8 (61,5%)
i mycket hög grad5 (38,5%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen ”Abort ur ett globalt perspektiv” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,511,5 %4,04,04,05,05,0

Föreläsningen "Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor" var relevant till kursens lärandemål.

Föreläsningen "Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor" var relevant till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (7,7%)
delvis5 (38,5%)
i hög grad4 (30,8%)
i mycket hög grad3 (23,1%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen "Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor" var relevant till kursens lärandemål.3,70,925,7 %2,03,04,04,05,0

Föreläsningen "Menstruell Hälsa” var relevant till kursens lärandemål.

Föreläsningen "Menstruell Hälsa” var relevant till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (15,4%)
i liten grad2 (15,4%)
delvis6 (46,2%)
i hög grad3 (23,1%)
i mycket hög grad0 (0,0%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen "Menstruell Hälsa” var relevant till kursens lärandemål.2,81,036,6 %1,02,03,03,04,0

Seminarie 17/5 ”Interaktiv diskussion forskning abort och preventivmedel- artikelgranskning” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminarie 17/5 ”Interaktiv diskussion forskning abort och preventivmedel- artikelgranskning” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (7,7%)
delvis4 (30,8%)
i hög grad7 (53,8%)
i mycket hög grad1 (7,7%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminarie 17/5 ”Interaktiv diskussion forskning abort och preventivmedel- artikelgranskning” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,60,821,2 %2,03,04,04,05,0

Seminarie 23/5 : ”Kulturdoulor” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminarie 23/5 : ”Kulturdoulor” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad4 (30,8%)
i mycket hög grad9 (69,2%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminarie 23/5 : ”Kulturdoulor” var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,70,510,2 %4,04,05,05,05,0

Seminarie 24/5: SRHR och barnmorskans profession var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminarie 24/5: SRHR och barnmorskans profession var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (7,7%)
i liten grad4 (30,8%)
delvis5 (38,5%)
i hög grad0 (0,0%)
i mycket hög grad3 (23,1%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminarie 24/5: SRHR och barnmorskans profession var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,01,343,0 %1,02,03,03,05,0

Den skriftliga reflektionsuppgiften var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Den skriftliga reflektionsuppgiften var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (15,4%)
i liten grad1 (7,7%)
delvis3 (23,1%)
i hög grad4 (30,8%)
i mycket hög grad3 (23,1%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den skriftliga reflektionsuppgiften var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,41,441,0 %1,03,04,04,05,0

Examinationsuppgiften med grupparbete och seminarium var relevant i förhållande till kursen lärandemål.

Examinationsuppgiften med grupparbete och seminarium var relevant i förhållande till kursen lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (7,7%)
delvis2 (15,4%)
i hög grad3 (23,1%)
i mycket hög grad7 (53,8%)
Summa13 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Examinationsuppgiften med grupparbete och seminarium var relevant i förhållande till kursen lärandemål.4,21,023,9 %2,04,05,05,05,0