Examensarbete i medicin HT23
Antal respondenter: 141
Antal svar: 35
Svarsfrekvens: 24,82 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 2 (5,7%) |
Delvis | 3 (8,6%) |
I hög grad | 13 (37,1%) |
I mycket hög grad | 17 (48,6%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,3 | 0,9 | 20,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (2,9%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 20 (57,1%) |
I mycket hög grad | 14 (40,0%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 17,6 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 10 (28,6%) |
i hög grad | 17 (48,6%) |
i mycket hög grad | 8 (22,9%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,9 | 0,7 | 18,4 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,9%) |
i liten grad | 1 (2,9%) |
delvis | 3 (8,6%) |
i hög grad | 7 (20,0%) |
i mycket hög grad | 23 (65,7%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 1,0 | 22,1 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,9%) |
i liten grad | 3 (8,6%) |
delvis | 11 (31,4%) |
i hög grad | 14 (40,0%) |
i mycket hög grad | 6 (17,1%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,6 | 1,0 | 27,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 2 (5,7%) |
Delvis | 3 (8,6%) |
I hög grad | 17 (48,6%) |
I mycket hög grad | 12 (34,3%) |
Vet ej | 1 (2,9%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 4,1 | 0,8 | 19,8 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (2,9%) |
Delvis | 10 (28,6%) |
I hög grad | 17 (48,6%) |
I mycket hög grad | 7 (20,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,9 | 0,8 | 20,0 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (2,9%) |
Delvis | 6 (17,1%) |
I hög grad | 10 (28,6%) |
I mycket hög grad | 18 (51,4%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 4,3 | 0,9 | 20,1 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (2,9%) |
I liten grad | 1 (2,9%) |
Delvis | 3 (8,6%) |
I hög grad | 13 (37,1%) |
I mycket hög grad | 17 (48,6%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 4,3 | 1,0 | 22,3 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (2,9%) |
Delvis | 2 (5,7%) |
I hög grad | 17 (48,6%) |
I mycket hög grad | 15 (42,9%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,3 | 0,7 | 16,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 2 (5,7%) |
Delvis | 2 (5,7%) |
I hög grad | 10 (28,6%) |
I mycket hög grad | 14 (40,0%) |
Vet ej | 7 (20,0%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 4,3 | 0,9 | 20,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (2,9%) |
I liten grad | 3 (8,8%) |
Delvis | 3 (8,8%) |
I hög grad | 15 (44,1%) |
I mycket hög grad | 12 (35,3%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 4,0 | 1,0 | 26,1 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 3 (8,6%) |
Delvis | 4 (11,4%) |
I hög grad | 14 (40,0%) |
I mycket hög grad | 14 (40,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 4,1 | 0,9 | 22,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 3 (8,6%) |
I hög grad | 11 (31,4%) |
I mycket hög grad | 20 (57,1%) |
Vet ej | 1 (2,9%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 14,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag visste vilken kvalitet som förväntas av min skriftliga redovisning av exjobbet
Jag visste vilken kvalitet som förväntas av min skriftliga redovisning av exjobbet | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (2,9%) |
I liten grad | 1 (2,9%) |
Delvis | 4 (11,4%) |
I hög grad | 16 (45,7%) |
I mycket hög grad | 13 (37,1%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag visste vilken kvalitet som förväntas av min skriftliga redovisning av exjobbet | 4,1 | 0,9 | 22,7 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattade att kursen har ökat min förmåga att diskutera vetenskapliga artiklar
Jag uppfattade att kursen har ökat min förmåga att diskutera vetenskapliga artiklar | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 5 (14,3%) |
I hög grad | 16 (45,7%) |
I mycket hög grad | 14 (40,0%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattade att kursen har ökat min förmåga att diskutera vetenskapliga artiklar | 4,3 | 0,7 | 16,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen har utvecklat mina kunskaper om och perspektiv på etiska frågeställningar inom medicinsk forskning
Kursen har utvecklat mina kunskaper om och perspektiv på etiska frågeställningar inom medicinsk forskning | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (2,9%) |
I liten grad | 1 (2,9%) |
Delvis | 6 (17,1%) |
I hög grad | 20 (57,1%) |
I mycket hög grad | 7 (20,0%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen har utvecklat mina kunskaper om och perspektiv på etiska frågeställningar inom medicinsk forskning | 3,9 | 0,9 | 22,3 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Fick du tillräckligt statistikstöd av din handledare?
Fick du tillräckligt statistikstöd av din handledare? | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 2 (5,9%) |
I liten grad | 2 (5,9%) |
Delvis | 6 (17,6%) |
I hög grad | 7 (20,6%) |
I mycket hög grad | 17 (50,0%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fick du tillräckligt statistikstöd av din handledare? | 4,0 | 1,2 | 30,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Deltog du i kursens statistikundervisning?
Deltog du i kursens statistikundervisning? | Antal svar |
---|---|
Ja | 20 (57,1%) |
Nej | 15 (42,9%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Deltog du i kursens statistikundervisning? | 1,4 | 0,5 | 35,1 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 2,0 | 2,0 |