2BM023 Mödrahälsovård och antikonception VT24
Antal respondenter: 37
Antal svar: 30
Svarsfrekvens: 81,08 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 5 (16,7%) |
i hög grad | 14 (46,7%) |
i mycket hög grad | 11 (36,7%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,2 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (6,7%) |
i hög grad | 12 (40,0%) |
i mycket hög grad | 16 (53,3%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 14,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 3 (10,0%) |
delvis | 10 (33,3%) |
i hög grad | 9 (30,0%) |
i mycket hög grad | 8 (26,7%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,7 | 1,0 | 26,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (6,7%) |
delvis | 10 (33,3%) |
i hög grad | 16 (53,3%) |
i mycket hög grad | 2 (6,7%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,6 | 0,7 | 20,1 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (6,7%) |
delvis | 4 (13,3%) |
i hög grad | 13 (43,3%) |
i mycket hög grad | 11 (36,7%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,1 | 0,9 | 21,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om HBTQ var relevant till kursens lärandemål.
Föreläsningen om HBTQ var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 4 (14,3%) |
delvis | 9 (32,1%) |
i hög grad | 11 (39,3%) |
i mycket hög grad | 3 (10,7%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om HBTQ var relevant till kursens lärandemål. | 3,4 | 1,0 | 29,3 % | 1,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om thyroidea, ICP och anemi var relevant till kursens lärandemål.
Föreläsningen om thyroidea, ICP och anemi var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,4%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (6,9%) |
i hög grad | 12 (41,4%) |
i mycket hög grad | 14 (48,3%) |
Summa | 29 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om thyroidea, ICP och anemi var relevant till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,9 | 20,7 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om diabetes var relevant till kursens lärandemål.
Föreläsningen om diabetes var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,4%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (13,8%) |
i hög grad | 10 (34,5%) |
i mycket hög grad | 14 (48,3%) |
Summa | 29 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om diabetes var relevant till kursens lärandemål. | 4,2 | 1,0 | 22,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål.
Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (3,3%) |
i hög grad | 10 (33,3%) |
i mycket hög grad | 18 (60,0%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,9 | 19,3 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om ojämlik vård och hälsa under graviditet var relevant till kursens lärandemål.
Föreläsningen om ojämlik vård och hälsa under graviditet var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (6,7%) |
i liten grad | 3 (10,0%) |
delvis | 8 (26,7%) |
i hög grad | 12 (40,0%) |
i mycket hög grad | 5 (16,7%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om ojämlik vård och hälsa under graviditet var relevant till kursens lärandemål. | 3,5 | 1,1 | 31,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål..
Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål.. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,4%) |
i liten grad | 1 (3,4%) |
delvis | 9 (31,0%) |
i hög grad | 8 (27,6%) |
i mycket hög grad | 10 (34,5%) |
Summa | 29 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål.. | 3,9 | 1,1 | 27,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål.
Föreläsningen om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
i liten grad | 4 (13,3%) |
delvis | 11 (36,7%) |
i hög grad | 9 (30,0%) |
i mycket hög grad | 5 (16,7%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål. | 3,4 | 1,0 | 30,3 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,3%) |
delvis | 7 (23,3%) |
i hög grad | 16 (53,3%) |
i mycket hög grad | 6 (20,0%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 0,8 | 19,5 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Seminariet om amning var relevant till kursens lärandemål.
Seminariet om amning var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 3 (10,0%) |
i liten grad | 7 (23,3%) |
delvis | 8 (26,7%) |
i hög grad | 7 (23,3%) |
i mycket hög grad | 5 (16,7%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet om amning var relevant till kursens lärandemål. | 3,1 | 1,3 | 40,0 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål.
Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
i liten grad | 1 (3,3%) |
delvis | 2 (6,7%) |
i hög grad | 13 (43,3%) |
i mycket hög grad | 13 (43,3%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål. | 4,2 | 1,0 | 22,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Uppgiften i MI var relevant till kursens lärandemål.
Uppgiften i MI var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 4 (13,3%) |
i liten grad | 3 (10,0%) |
delvis | 7 (23,3%) |
i hög grad | 13 (43,3%) |
i mycket hög grad | 3 (10,0%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uppgiften i MI var relevant till kursens lärandemål. | 3,3 | 1,2 | 36,8 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Grupparbetet i komplikationer gällande psykiska och sociala faktorer samt levnadsvanor under graviditet var relevant till kursens lärandemål.
Grupparbetet i komplikationer gällande psykiska och sociala faktorer samt levnadsvanor under graviditet var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (6,7%) |
i liten grad | 4 (13,3%) |
delvis | 8 (26,7%) |
i hög grad | 11 (36,7%) |
i mycket hög grad | 5 (16,7%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grupparbetet i komplikationer gällande psykiska och sociala faktorer samt levnadsvanor under graviditet var relevant till kursens lärandemål. | 3,4 | 1,1 | 33,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (6,7%) |
i hög grad | 9 (30,0%) |
i mycket hög grad | 19 (63,3%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 13,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering.
Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 9 (30,0%) |
i hög grad | 11 (36,7%) |
i mycket hög grad | 10 (33,3%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering. | 4,0 | 0,8 | 20,1 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 4 (13,3%) |
delvis | 3 (10,0%) |
i hög grad | 9 (30,0%) |
i mycket hög grad | 14 (46,7%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | 4,1 | 1,1 | 25,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (6,7%) |
delvis | 1 (3,3%) |
i hög grad | 8 (26,7%) |
i mycket hög grad | 19 (63,3%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | 4,5 | 0,9 | 19,3 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (10,0%) |
i hög grad | 7 (23,3%) |
i mycket hög grad | 20 (66,7%) |
Summa | 30 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | 4,6 | 0,7 | 14,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |