2BM023 Mödrahälsovård och antikonception VT24
Antal respondenter: 37
Antal svar: 30
Svarsfrekvens: 81,08 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (16,7%) |
| i hög grad | 14 (46,7%) |
| i mycket hög grad | 11 (36,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,2 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (6,7%) |
| i hög grad | 12 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 16 (53,3%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 14,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (10,0%) |
| delvis | 10 (33,3%) |
| i hög grad | 9 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 8 (26,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,7 | 1,0 | 26,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (6,7%) |
| delvis | 10 (33,3%) |
| i hög grad | 16 (53,3%) |
| i mycket hög grad | 2 (6,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,6 | 0,7 | 20,1 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (6,7%) |
| delvis | 4 (13,3%) |
| i hög grad | 13 (43,3%) |
| i mycket hög grad | 11 (36,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,1 | 0,9 | 21,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om HBTQ var relevant till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om HBTQ var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 4 (14,3%) |
| delvis | 9 (32,1%) |
| i hög grad | 11 (39,3%) |
| i mycket hög grad | 3 (10,7%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om HBTQ var relevant till kursens lärandemål. | 3,4 | 1,0 | 29,3 % | 1,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om thyroidea, ICP och anemi var relevant till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om thyroidea, ICP och anemi var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,4%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (6,9%) |
| i hög grad | 12 (41,4%) |
| i mycket hög grad | 14 (48,3%) |
| Summa | 29 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om thyroidea, ICP och anemi var relevant till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,9 | 20,7 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om diabetes var relevant till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om diabetes var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,4%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (13,8%) |
| i hög grad | 10 (34,5%) |
| i mycket hög grad | 14 (48,3%) |
| Summa | 29 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om diabetes var relevant till kursens lärandemål. | 4,2 | 1,0 | 22,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,3%) |
| i hög grad | 10 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 18 (60,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,9 | 19,3 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om ojämlik vård och hälsa under graviditet var relevant till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om ojämlik vård och hälsa under graviditet var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (6,7%) |
| i liten grad | 3 (10,0%) |
| delvis | 8 (26,7%) |
| i hög grad | 12 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (16,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om ojämlik vård och hälsa under graviditet var relevant till kursens lärandemål. | 3,5 | 1,1 | 31,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål..
| Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål.. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,4%) |
| i liten grad | 1 (3,4%) |
| delvis | 9 (31,0%) |
| i hög grad | 8 (27,6%) |
| i mycket hög grad | 10 (34,5%) |
| Summa | 29 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål.. | 3,9 | 1,1 | 27,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
| i liten grad | 4 (13,3%) |
| delvis | 11 (36,7%) |
| i hög grad | 9 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (16,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål. | 3,4 | 1,0 | 30,3 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,3%) |
| delvis | 7 (23,3%) |
| i hög grad | 16 (53,3%) |
| i mycket hög grad | 6 (20,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 0,8 | 19,5 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Seminariet om amning var relevant till kursens lärandemål.
| Seminariet om amning var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (10,0%) |
| i liten grad | 7 (23,3%) |
| delvis | 8 (26,7%) |
| i hög grad | 7 (23,3%) |
| i mycket hög grad | 5 (16,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet om amning var relevant till kursens lärandemål. | 3,1 | 1,3 | 40,0 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål.
| Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
| i liten grad | 1 (3,3%) |
| delvis | 2 (6,7%) |
| i hög grad | 13 (43,3%) |
| i mycket hög grad | 13 (43,3%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål. | 4,2 | 1,0 | 22,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Uppgiften i MI var relevant till kursens lärandemål.
| Uppgiften i MI var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 4 (13,3%) |
| i liten grad | 3 (10,0%) |
| delvis | 7 (23,3%) |
| i hög grad | 13 (43,3%) |
| i mycket hög grad | 3 (10,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uppgiften i MI var relevant till kursens lärandemål. | 3,3 | 1,2 | 36,8 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Grupparbetet i komplikationer gällande psykiska och sociala faktorer samt levnadsvanor under graviditet var relevant till kursens lärandemål.
| Grupparbetet i komplikationer gällande psykiska och sociala faktorer samt levnadsvanor under graviditet var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (6,7%) |
| i liten grad | 4 (13,3%) |
| delvis | 8 (26,7%) |
| i hög grad | 11 (36,7%) |
| i mycket hög grad | 5 (16,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Grupparbetet i komplikationer gällande psykiska och sociala faktorer samt levnadsvanor under graviditet var relevant till kursens lärandemål. | 3,4 | 1,1 | 33,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (6,7%) |
| i hög grad | 9 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 19 (63,3%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 13,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering.
| Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 9 (30,0%) |
| i hög grad | 11 (36,7%) |
| i mycket hög grad | 10 (33,3%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering. | 4,0 | 0,8 | 20,1 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.
| Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 4 (13,3%) |
| delvis | 3 (10,0%) |
| i hög grad | 9 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 14 (46,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | 4,1 | 1,1 | 25,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.
| Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (6,7%) |
| delvis | 1 (3,3%) |
| i hög grad | 8 (26,7%) |
| i mycket hög grad | 19 (63,3%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | 4,5 | 0,9 | 19,3 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.
| Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (10,0%) |
| i hög grad | 7 (23,3%) |
| i mycket hög grad | 20 (66,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | 4,6 | 0,7 | 14,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |