
2SP051 Omvårdnad vid beroende och psykisk ohälsa HT25 Campus och Distans
Antal respondenter: 71
Antal svar: 37
Svarsfrekvens: 52,11 %
2SP051 Omvårdnad vid beroende och psykisk ohälsa HT25 Campus och Distans
Antal respondenter: 71
Antal svar: 37
Svarsfrekvens: 52,11 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 5 (13,5%) |
2 | 10 (27,0%) |
3 | 8 (21,6%) |
4 | 4 (10,8%) |
5 | 7 (18,9%) |
6 Instämmer helt | 3 (8,1%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 37 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 3,2 | 1,6 | 48,9 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 1 (2,7%) |
2 | 1 (2,7%) |
3 | 2 (5,4%) |
4 | 4 (10,8%) |
5 | 8 (21,6%) |
6 Instämmer helt | 19 (51,4%) |
Vet ej | 2 (5,4%) |
Summa | 37 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,1 | 1,3 | 25,0 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 5 (13,5%) |
2 | 9 (24,3%) |
3 | 10 (27,0%) |
4 | 6 (16,2%) |
5 | 5 (13,5%) |
6 Instämmer helt | 1 (2,7%) |
Vet ej | 1 (2,7%) |
Summa | 37 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen som helhet var bra. | 3,0 | 1,4 | 45,1 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 6,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 5 (13,5%) |
2 | 10 (27,0%) |
3 | 8 (21,6%) |
4 | 4 (10,8%) |
5 | 7 (18,9%) |
6 Instämmer helt | 3 (8,1%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 37 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 3,2 | 1,6 | 48,9 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 8 (21,6%) |
2 | 12 (32,4%) |
3 | 9 (24,3%) |
4 | 5 (13,5%) |
5 | 2 (5,4%) |
6 Instämmer helt | 1 (2,7%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 37 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 2,6 | 1,3 | 49,9 % | 1,0 | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 6,0 |