2SP051 Omvårdnad vid beroende och psykisk ohälsa HT25 Campus och Distans

Antal respondenter: 71
Antal svar: 37
Svarsfrekvens: 52,11 %


 

2SP051 Omvårdnad vid beroende och psykisk ohälsa HT25 Campus och Distans

Antal respondenter: 71
Antal svar: 37
Svarsfrekvens: 52,11 %


 

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
5 (13,5%)
210 (27,0%)
38 (21,6%)
44 (10,8%)
57 (18,9%)
6 Instämmer
    helt
3 (8,1%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa37 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.3,21,648,9 %1,02,03,05,06,0

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (2,7%)
21 (2,7%)
32 (5,4%)
44 (10,8%)
58 (21,6%)
6 Instämmer
    helt
19 (51,4%)
Vet ej2 (5,4%)
Summa37 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).5,11,325,0 %1,05,06,06,06,0

Kursen som helhet var bra.

Kursen som helhet var bra.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
5 (13,5%)
29 (24,3%)
310 (27,0%)
46 (16,2%)
55 (13,5%)
6 Instämmer
    helt
1 (2,7%)
Vet ej1 (2,7%)
Summa37 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen som helhet var bra.3,01,445,1 %1,02,03,04,06,0

Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.

Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
5 (13,5%)
210 (27,0%)
38 (21,6%)
44 (10,8%)
57 (18,9%)
6 Instämmer
    helt
3 (8,1%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa37 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.3,21,648,9 %1,02,03,05,06,0

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
8 (21,6%)
212 (32,4%)
39 (24,3%)
45 (13,5%)
52 (5,4%)
6 Instämmer
    helt
1 (2,7%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa37 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.2,61,349,9 %1,02,02,03,06,0