
2SP051 Omvårdnad vid beroende och psykisk ohälsa HT25 Campus och Distans
Antal respondenter: 71
Antal svar: 37
Svarsfrekvens: 52,11 %
2SP051 Omvårdnad vid beroende och psykisk ohälsa HT25 Campus och Distans
Antal respondenter: 71
Antal svar: 37
Svarsfrekvens: 52,11 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 5 (13,5%) |
| 2 | 10 (27,0%) |
| 3 | 8 (21,6%) |
| 4 | 4 (10,8%) |
| 5 | 7 (18,9%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (8,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 3,2 | 1,6 | 48,9 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (2,7%) |
| 2 | 1 (2,7%) |
| 3 | 2 (5,4%) |
| 4 | 4 (10,8%) |
| 5 | 8 (21,6%) |
| 6 Instämmer helt | 19 (51,4%) |
| Vet ej | 2 (5,4%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,1 | 1,3 | 25,0 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 5 (13,5%) |
| 2 | 9 (24,3%) |
| 3 | 10 (27,0%) |
| 4 | 6 (16,2%) |
| 5 | 5 (13,5%) |
| 6 Instämmer helt | 1 (2,7%) |
| Vet ej | 1 (2,7%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 3,0 | 1,4 | 45,1 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 6,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 5 (13,5%) |
| 2 | 10 (27,0%) |
| 3 | 8 (21,6%) |
| 4 | 4 (10,8%) |
| 5 | 7 (18,9%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (8,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 3,2 | 1,6 | 48,9 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 8 (21,6%) |
| 2 | 12 (32,4%) |
| 3 | 9 (24,3%) |
| 4 | 5 (13,5%) |
| 5 | 2 (5,4%) |
| 6 Instämmer helt | 1 (2,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 2,6 | 1,3 | 49,9 % | 1,0 | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 6,0 |