2BM019 Reproduktionens fysiologi och psykologi HT23
Antal respondenter: 41
Antal svar: 38
Svarsfrekvens: 92,68 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (5,3%) |
i hög grad | 21 (55,3%) |
i mycket hög grad | 15 (39,5%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,3 | 0,6 | 13,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 6 (15,8%) |
i hög grad | 25 (65,8%) |
i mycket hög grad | 7 (18,4%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 0,6 | 14,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (5,3%) |
delvis | 14 (36,8%) |
i hög grad | 18 (47,4%) |
i mycket hög grad | 4 (10,5%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,6 | 0,8 | 20,7 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (5,3%) |
delvis | 16 (42,1%) |
i hög grad | 16 (42,1%) |
i mycket hög grad | 4 (10,5%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,6 | 0,8 | 21,2 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 4 (10,5%) |
delvis | 3 (7,9%) |
i hög grad | 25 (65,8%) |
i mycket hög grad | 6 (15,8%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,9 | 0,8 | 21,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursansvarig har varit tillmötesgående under kursens gång.
Jag uppfattar att kursansvarig har varit tillmötesgående under kursens gång. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,6%) |
delvis | 9 (23,7%) |
i hög grad | 18 (47,4%) |
i mycket hög grad | 10 (26,3%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursansvarig har varit tillmötesgående under kursens gång. | 4,0 | 0,8 | 19,8 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Föreläsningen om embryologi var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
Föreläsningen om embryologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,6%) |
delvis | 8 (21,1%) |
i hög grad | 23 (60,5%) |
i mycket hög grad | 6 (15,8%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om embryologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 0,7 | 17,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om barnmorskans handläggning under graviditet var
relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om barnmorskans handläggning under graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (5,3%) |
delvis | 6 (15,8%) |
i hög grad | 20 (52,6%) |
i mycket hög grad | 10 (26,3%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om barnmorskans handläggning under graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,8 | 20,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,6%) |
delvis | 7 (18,4%) |
i hög grad | 15 (39,5%) |
i mycket hög grad | 15 (39,5%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 19,8 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om graviditetens psykologi var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
Föreläsningen om graviditetens psykologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,6%) |
delvis | 13 (34,2%) |
i hög grad | 18 (47,4%) |
i mycket hög grad | 6 (15,8%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om graviditetens psykologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 0,8 | 20,0 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningarna om förlossningssmärta och smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningarna om förlossningssmärta och smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (7,9%) |
i hög grad | 19 (50,0%) |
i mycket hög grad | 16 (42,1%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningarna om förlossningssmärta och smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,6 | 14,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och icke farmakologisk smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och icke farmakologisk smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (2,6%) |
i hög grad | 11 (28,9%) |
i mycket hög grad | 26 (68,4%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och icke farmakologisk smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 11,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Grupparbetet med efterföljande examinerande seminarium om eftervård och amning var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
Grupparbetet med efterföljande examinerande seminarium om eftervård och amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (5,3%) |
delvis | 11 (28,9%) |
i hög grad | 20 (52,6%) |
i mycket hög grad | 5 (13,2%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grupparbetet med efterföljande examinerande seminarium om eftervård och amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,7 | 0,8 | 20,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om vattenfödsel var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
Föreläsningen om vattenfödsel var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,6%) |
delvis | 5 (13,2%) |
i hög grad | 25 (65,8%) |
i mycket hög grad | 7 (18,4%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om vattenfödsel var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,7 | 16,4 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,6%) |
i liten grad | 1 (2,6%) |
delvis | 7 (18,4%) |
i hög grad | 23 (60,5%) |
i mycket hög grad | 6 (15,8%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 0,8 | 21,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om fosterövervakning vid normal förlossning var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
Föreläsningen om fosterövervakning vid normal förlossning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,6%) |
i liten grad | 1 (2,6%) |
delvis | 10 (26,3%) |
i hög grad | 21 (55,3%) |
i mycket hög grad | 5 (13,2%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om fosterövervakning vid normal förlossning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,7 | 0,8 | 22,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,6%) |
i liten grad | 8 (21,1%) |
delvis | 10 (26,3%) |
i hög grad | 14 (36,8%) |
i mycket hög grad | 5 (13,2%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,4 | 1,1 | 31,2 % | 1,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Reflektionsseminariet (Dialogcafé) om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Reflektionsseminariet (Dialogcafé) om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 3 (7,9%) |
i liten grad | 5 (13,2%) |
delvis | 9 (23,7%) |
i hög grad | 16 (42,1%) |
i mycket hög grad | 5 (13,2%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reflektionsseminariet (Dialogcafé) om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,4 | 1,1 | 33,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Förberedelsen att söka vetenskaplig artikel, genomförandet och redovisningen av studieuppgift Evidensbaserad vård vid normal förlossning, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Förberedelsen att söka vetenskaplig artikel, genomförandet och redovisningen av studieuppgift Evidensbaserad vård vid normal förlossning, var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,6%) |
i liten grad | 4 (10,5%) |
delvis | 13 (34,2%) |
i hög grad | 18 (47,4%) |
i mycket hög grad | 2 (5,3%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Förberedelsen att söka vetenskaplig artikel, genomförandet och redovisningen av studieuppgift Evidensbaserad vård vid normal förlossning, var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,4 | 0,9 | 25,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (5,3%) |
delvis | 7 (18,4%) |
i hög grad | 21 (55,3%) |
i mycket hög grad | 8 (21,1%) |
Summa | 38 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 0,8 | 20,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |