2BM019 Reproduktionens fysiologi och psykologi HT23

Antal respondenter: 41
Antal svar: 38
Svarsfrekvens: 92,68 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,3%)
i hög grad21 (55,3%)
i mycket hög grad15 (39,5%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,30,613,4 %3,04,04,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (15,8%)
i hög grad25 (65,8%)
i mycket hög grad7 (18,4%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,00,614,7 %3,04,04,04,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (5,3%)
delvis14 (36,8%)
i hög grad18 (47,4%)
i mycket hög grad4 (10,5%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 3,60,820,7 %2,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (5,3%)
delvis16 (42,1%)
i hög grad16 (42,1%)
i mycket hög grad4 (10,5%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
3,60,821,2 %2,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad4 (10,5%)
delvis3 (7,9%)
i hög grad25 (65,8%)
i mycket hög grad6 (15,8%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
3,90,821,0 %2,04,04,04,05,0

Jag uppfattar att kursansvarig har varit tillmötesgående under kursens gång.

Jag uppfattar att kursansvarig har varit tillmötesgående under kursens gång.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,6%)
delvis9 (23,7%)
i hög grad18 (47,4%)
i mycket hög grad10 (26,3%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursansvarig har varit tillmötesgående under kursens gång.4,00,819,8 %2,03,54,04,55,0

Föreläsningen om embryologi var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.

Föreläsningen om embryologi var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,6%)
delvis8 (21,1%)
i hög grad23 (60,5%)
i mycket hög grad6 (15,8%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om embryologi var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
3,90,717,7 %2,04,04,04,05,0

Föreläsningen om barnmorskans handläggning under graviditet var
relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om barnmorskans handläggning under graviditet var
relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (5,3%)
delvis6 (15,8%)
i hög grad20 (52,6%)
i mycket hög grad10 (26,3%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om barnmorskans handläggning under graviditet var
relevant i förhållande till kursens lärandemål.
4,00,820,1 %2,04,04,04,55,0

Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.

Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,6%)
delvis7 (18,4%)
i hög grad15 (39,5%)
i mycket hög grad15 (39,5%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
4,20,819,8 %2,04,04,05,05,0

Föreläsningen om graviditetens psykologi var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.

Föreläsningen om graviditetens psykologi var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,6%)
delvis13 (34,2%)
i hög grad18 (47,4%)
i mycket hög grad6 (15,8%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om graviditetens psykologi var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
3,80,820,0 %2,03,04,04,05,0

Föreläsningarna om förlossningssmärta och smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningarna om förlossningssmärta och smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (7,9%)
i hög grad19 (50,0%)
i mycket hög grad16 (42,1%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningarna om förlossningssmärta och smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,30,614,4 %3,04,04,05,05,0

Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och icke farmakologisk smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och icke farmakologisk smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (2,6%)
i hög grad11 (28,9%)
i mycket hög grad26 (68,4%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och icke farmakologisk smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,70,511,5 %3,04,05,05,05,0

Grupparbetet med efterföljande examinerande seminarium om eftervård och amning var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.

Grupparbetet med efterföljande examinerande seminarium om eftervård och amning var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (5,3%)
delvis11 (28,9%)
i hög grad20 (52,6%)
i mycket hög grad5 (13,2%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Grupparbetet med efterföljande examinerande seminarium om eftervård och amning var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
3,70,820,3 %2,03,04,04,05,0

Föreläsningen om vattenfödsel var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.

Föreläsningen om vattenfödsel var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,6%)
delvis5 (13,2%)
i hög grad25 (65,8%)
i mycket hög grad7 (18,4%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om vattenfödsel var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
4,00,716,4 %2,04,04,04,05,0

Föreläsningen om det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,6%)
i liten grad1 (2,6%)
delvis7 (18,4%)
i hög grad23 (60,5%)
i mycket hög grad6 (15,8%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,80,821,4 %1,04,04,04,05,0

Föreläsningen om fosterövervakning vid normal förlossning var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.

Föreläsningen om fosterövervakning vid normal förlossning var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad1 (2,6%)
i liten grad1 (2,6%)
delvis10 (26,3%)
i hög grad21 (55,3%)
i mycket hög grad5 (13,2%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om fosterövervakning vid normal förlossning var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
3,70,822,2 %1,03,04,04,05,0

Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,6%)
i liten grad8 (21,1%)
delvis10 (26,3%)
i hög grad14 (36,8%)
i mycket hög grad5 (13,2%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.3,41,131,2 %1,03,03,54,05,0

Reflektionsseminariet (Dialogcafé) om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Reflektionsseminariet (Dialogcafé) om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad3 (7,9%)
i liten grad5 (13,2%)
delvis9 (23,7%)
i hög grad16 (42,1%)
i mycket hög grad5 (13,2%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Reflektionsseminariet (Dialogcafé) om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,41,133,2 %1,03,04,04,05,0

Förberedelsen att söka vetenskaplig artikel, genomförandet och redovisningen av studieuppgift Evidensbaserad vård vid normal förlossning, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Förberedelsen att söka vetenskaplig artikel, genomförandet och redovisningen av studieuppgift Evidensbaserad vård vid normal förlossning, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,6%)
i liten grad4 (10,5%)
delvis13 (34,2%)
i hög grad18 (47,4%)
i mycket hög grad2 (5,3%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Förberedelsen att söka vetenskaplig artikel, genomförandet och redovisningen av studieuppgift Evidensbaserad vård vid normal förlossning, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,40,925,1 %1,03,04,04,05,0

Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (5,3%)
delvis7 (18,4%)
i hög grad21 (55,3%)
i mycket hög grad8 (21,1%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,90,820,0 %2,04,04,04,05,0