
2BM028 Vård i samband med barnafödande 2, HT23
Antal respondenter: 45
Antal svar: 32
Svarsfrekvens: 71,11 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,1%) |
| i hög grad | 7 (21,9%) |
| i mycket hög grad | 24 (75,0%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,1%) |
| i hög grad | 11 (34,4%) |
| i mycket hög grad | 20 (62,5%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 12,2 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,1%) |
| i hög grad | 11 (34,4%) |
| i mycket hög grad | 20 (62,5%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,6 | 0,6 | 12,2 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,1%) |
| i hög grad | 13 (40,6%) |
| i mycket hög grad | 18 (56,2%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,5 | 0,6 | 12,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (9,4%) |
| i hög grad | 10 (31,2%) |
| i mycket hög grad | 19 (59,4%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,5 | 0,7 | 14,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Säte och skulderdystoci med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Säte och skulderdystoci med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (9,4%) |
| i hög grad | 10 (31,2%) |
| i mycket hög grad | 19 (59,4%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Säte och skulderdystoci med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 14,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (12,5%) |
| i hög grad | 11 (34,4%) |
| i mycket hög grad | 17 (53,1%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 16,2 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om induktion med Charlotte Elvander var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om induktion med Charlotte Elvander var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (9,4%) |
| i hög grad | 14 (43,8%) |
| i mycket hög grad | 15 (46,9%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om induktion med Charlotte Elvander var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen i komplicerad obstetrik med Sissel Saltvedt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen i komplicerad obstetrik med Sissel Saltvedt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (6,2%) |
| i hög grad | 12 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 18 (56,2%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen i komplicerad obstetrik med Sissel Saltvedt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 13,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om komplicerad amning med Anna Gustafsson var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om komplicerad amning med Anna Gustafsson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (9,4%) |
| delvis | 10 (31,2%) |
| i hög grad | 11 (34,4%) |
| i mycket hög grad | 8 (25,0%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om komplicerad amning med Anna Gustafsson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,0 | 25,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Föreläsningen om diabetes med Alexandra Goldberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om diabetes med Alexandra Goldberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 9 (28,1%) |
| i hög grad | 10 (31,2%) |
| i mycket hög grad | 13 (40,6%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om diabetes med Alexandra Goldberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,8 | 20,2 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om CTG med Hanna Ulfsdottir var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om CTG med Hanna Ulfsdottir var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,1%) |
| i hög grad | 13 (40,6%) |
| i mycket hög grad | 18 (56,2%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om CTG med Hanna Ulfsdottir var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 12,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Praktisk examination i Säte, sugklocka och skulderdystoci var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Praktisk examination i Säte, sugklocka och skulderdystoci var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,1%) |
| i hög grad | 8 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 23 (71,9%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Praktisk examination i Säte, sugklocka och skulderdystoci var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 11,4 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
IPL på NKS, träning i akuta obstetriska fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| IPL på NKS, träning i akuta obstetriska fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (6,2%) |
| delvis | 4 (12,5%) |
| i hög grad | 14 (43,8%) |
| i mycket hög grad | 12 (37,5%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| IPL på NKS, träning i akuta obstetriska fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,9 | 21,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
IPL läkarskuggning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| IPL läkarskuggning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (6,2%) |
| i liten grad | 2 (6,2%) |
| delvis | 6 (18,8%) |
| i hög grad | 3 (9,4%) |
| i mycket hög grad | 11 (34,4%) |
| Läkarskuggning uteblev | 8 (25,0%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| IPL läkarskuggning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 1,5 | 34,9 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 |
Skriftlig tentamen i komplicerad obstetrik var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Skriftlig tentamen i komplicerad obstetrik var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,1%) |
| i hög grad | 9 (28,1%) |
| i mycket hög grad | 22 (68,8%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Skriftlig tentamen i komplicerad obstetrik var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 11,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag blev väl bemött under min VFU av såväl studentansvariga som handledande barnmorskor.
| Jag blev väl bemött under min VFU av såväl studentansvariga som handledande barnmorskor. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,1%) |
| i liten grad | 1 (3,1%) |
| delvis | 5 (15,6%) |
| i hög grad | 7 (21,9%) |
| i mycket hög grad | 18 (56,2%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag blev väl bemött under min VFU av såväl studentansvariga som handledande barnmorskor. | 4,2 | 1,0 | 24,6 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständigt arbete samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.
| Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständigt arbete samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (12,5%) |
| i hög grad | 11 (34,4%) |
| i mycket hög grad | 17 (53,1%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständigt arbete samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | 4,4 | 0,7 | 16,2 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.
| Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,1%) |
| delvis | 8 (25,0%) |
| i hög grad | 8 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 15 (46,9%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | 4,2 | 0,9 | 22,1 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att kursen bidragit till att jag nu känner mig redo att börja arbeta som barnmorska.
| Jag upplever att kursen bidragit till att jag nu känner mig redo att börja arbeta som barnmorska. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (6,2%) |
| i hög grad | 17 (53,1%) |
| i mycket hög grad | 13 (40,6%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att kursen bidragit till att jag nu känner mig redo att börja arbeta som barnmorska. | 4,3 | 0,6 | 13,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |