
1RS002_Röntgendiagnostik 1_VT23
Antal respondenter: 40
Antal svar: 13
Svarsfrekvens: 32,50 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (7,7%) |
| i hög grad | 7 (53,8%) |
| i mycket hög grad | 5 (38,5%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,3 | 0,6 | 14,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (23,1%) |
| i hög grad | 8 (61,5%) |
| i mycket hög grad | 2 (15,4%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,9 | 0,6 | 16,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 1 (7,7%) |
| delvis | 3 (23,1%) |
| i hög grad | 5 (38,5%) |
| i mycket hög grad | 3 (23,1%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,6 | 1,2 | 33,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 2 (15,4%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 8 (61,5%) |
| i mycket hög grad | 2 (15,4%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,6 | 1,2 | 33,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 1 (7,7%) |
| delvis | 8 (61,5%) |
| i hög grad | 1 (7,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (15,4%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,2 | 1,1 | 33,9 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande.
| Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (7,7%) |
| delvis | 2 (15,4%) |
| i hög grad | 5 (38,5%) |
| i mycket hög grad | 5 (38,5%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | 4,1 | 1,0 | 23,4 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har fått användbar återkoppling.
| Jag har fått användbar återkoppling. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (23,1%) |
| i liten grad | 3 (23,1%) |
| delvis | 3 (23,1%) |
| i hög grad | 3 (23,1%) |
| i mycket hög grad | 1 (7,7%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått användbar återkoppling. | 2,7 | 1,3 | 48,9 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment.
| Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 2 (15,4%) |
| delvis | 1 (7,7%) |
| i hög grad | 5 (38,5%) |
| i mycket hög grad | 4 (30,8%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | 3,7 | 1,3 | 35,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen var forskningsanknuten.
| Kursen var forskningsanknuten. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 1 (7,7%) |
| delvis | 2 (15,4%) |
| i hög grad | 7 (53,8%) |
| i mycket hög grad | 2 (15,4%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var forskningsanknuten. | 3,6 | 1,1 | 31,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar).
| Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 4 (30,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (38,5%) |
| i hög grad | 4 (30,8%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar). | 2,7 | 1,3 | 46,5 % | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 1 (7,7%) |
| delvis | 5 (38,5%) |
| i hög grad | 4 (30,8%) |
| i mycket hög grad | 2 (15,4%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen | 3,4 | 1,1 | 33,1 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande under den här kursen
| Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande under den här kursen | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (15,4%) |
| i hög grad | 2 (15,4%) |
| i mycket hög grad | 9 (69,2%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande under den här kursen | 4,5 | 0,8 | 17,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Lärarna har funnits tillgängliga för oss studenter under kursen
| Lärarna har funnits tillgängliga för oss studenter under kursen | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 2 (15,4%) |
| delvis | 6 (46,2%) |
| i hög grad | 2 (15,4%) |
| i mycket hög grad | 2 (15,4%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lärarna har funnits tillgängliga för oss studenter under kursen | 3,2 | 1,1 | 36,3 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |