2QA124 Bedömning av gångfunktion hos barn och vuxna med funktionsnedsättning HT25

Antal respondenter: 17
Antal svar: 14
Svarsfrekvens: 82,35 %


 

2QA124 Bedömning av gångfunktion hos barn och vuxna med funktionsnedsättning HT25

Antal respondenter: 17
Antal svar: 14
Svarsfrekvens: 82,35 %


 

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
42 (14,3%)
56 (42,9%)
6 Instämmer
    helt
6 (42,9%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.5,30,713,7 %4,05,05,06,06,0

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
40 (0,0%)
51 (7,1%)
6 Instämmer
    helt
13 (92,9%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).5,90,34,5 %5,06,06,06,06,0

Kursen som helhet var bra.

Kursen som helhet var bra.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
41 (7,1%)
56 (42,9%)
6 Instämmer
    helt
7 (50,0%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen som helhet var bra.5,40,611,9 %4,05,05,56,06,0

Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen.

Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen.Antal svar
1 Instämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
41 (7,1%)
57 (50,0%)
6 Instämmer helt6 (42,9%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen.5,40,611,8 %4,05,05,06,06,0

Undervisningen var anknuten till aktuell forskning.

Undervisningen var anknuten till aktuell forskning.Antal svar
1 Instämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
40 (0,0%)
55 (35,7%)
6 Instämmer helt9 (64,3%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Undervisningen var anknuten till aktuell forskning.5,60,58,8 %5,05,06,06,06,0

Kursen var välorganiserad.

Kursen var välorganiserad.Antal svar
1 Instämmer inte alls0 (0,0%)
21 (7,1%)
38 (57,1%)
43 (21,4%)
52 (14,3%)
6 Instämmer helt0 (0,0%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen var välorganiserad.3,40,924,8 %2,03,03,04,05,0

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad8 (57,1%)
i mycket hög grad6 (42,9%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,40,511,6 %4,04,04,05,05,0

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (28,6%)
i hög grad8 (57,1%)
i mycket hög grad2 (14,3%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.3,90,717,2 %3,03,54,04,05,0

Kursens lärandemål framgick i början av kursen.

Kursens lärandemål framgick i början av kursen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis5 (35,7%)
i hög grad6 (42,9%)
i mycket hög grad3 (21,4%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens lärandemål framgick i början av kursen.3,90,820,0 %3,03,04,04,05,0

Jag visste vad som förväntades av mig inför examinationen.

Jag visste vad som förväntades av mig inför examinationen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis8 (57,1%)
i hög grad4 (28,6%)
i mycket hög grad2 (14,3%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag visste vad som förväntades av mig inför examinationen.3,60,821,2 %3,03,03,04,05,0

Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.

Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (7,1%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad6 (42,9%)
i mycket hög grad7 (50,0%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.4,40,819,3 %2,04,04,55,05,0

Lärarna i kursen hade en gemensam syn på det som skulle läras.

Lärarna i kursen hade en gemensam syn på det som skulle läras.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (7,1%)
delvis1 (7,1%)
i hög grad9 (64,3%)
i mycket hög grad3 (21,4%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Lärarna i kursen hade en gemensam syn på det som skulle läras.4,00,819,6 %2,04,04,04,05,0

Fördelningen mellan teoretiska och praktiska moment var lagom i relation till lärandemålen.

Fördelningen mellan teoretiska och praktiska moment var lagom i relation till lärandemålen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (28,6%)
i hög grad3 (21,4%)
i mycket hög grad7 (50,0%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Fördelningen mellan teoretiska och praktiska moment var lagom i relation till lärandemålen.4,20,921,2 %3,03,54,55,05,0

Kursen utvecklade min förmåga att söka vetenskaplig information.

Kursen utvecklade min förmåga att söka vetenskaplig information.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad3 (21,4%)
delvis6 (42,9%)
i hög grad4 (28,6%)
i mycket hög grad1 (7,1%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen utvecklade min förmåga att söka vetenskaplig information.3,20,927,8 %2,03,03,04,05,0

Kursen utvecklade min förmåga att värdera källorna vid informationssökning.

Kursen utvecklade min förmåga att värdera källorna vid informationssökning.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad3 (21,4%)
delvis9 (64,3%)
i hög grad2 (14,3%)
i mycket hög grad0 (0,0%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen utvecklade min förmåga att värdera källorna vid informationssökning.2,90,621,0 %2,03,03,03,04,0

De praktiska delarna anknöt till teoretiska moment.

De praktiska delarna anknöt till teoretiska moment.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad7 (50,0%)
i mycket hög grad7 (50,0%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
De praktiska delarna anknöt till teoretiska moment.4,50,511,5 %4,04,04,55,05,0

Min förmåga att integrera teori och praktik har utvecklats under kursen.

Min förmåga att integrera teori och praktik har utvecklats under kursen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (14,3%)
i hög grad3 (21,4%)
i mycket hög grad9 (64,3%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Min förmåga att integrera teori och praktik har utvecklats under kursen.4,50,816,9 %3,04,05,05,05,0

Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment.

Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (14,3%)
i hög grad4 (28,6%)
i mycket hög grad8 (57,1%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment.4,40,817,1 %3,04,05,05,05,0

Vilken är din helhetsbedömning av kursen?

Vilken är din helhetsbedömning av kursen?Antal svar
mycket dålig0 (0,0%)
dålig0 (0,0%)
varken bra eller dålig1 (7,1%)
bra7 (50,0%)
mycket bra6 (42,9%)
Summa14 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Vilken är din helhetsbedömning av kursen?4,40,614,5 %3,04,04,05,05,0