
2QA124 Bedömning av gångfunktion hos barn och vuxna med funktionsnedsättning HT25
Antal respondenter: 17
Antal svar: 14
Svarsfrekvens: 82,35 %
2QA124 Bedömning av gångfunktion hos barn och vuxna med funktionsnedsättning HT25
Antal respondenter: 17
Antal svar: 14
Svarsfrekvens: 82,35 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 2 (14,3%) |
| 5 | 6 (42,9%) |
| 6 Instämmer helt | 6 (42,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 5,3 | 0,7 | 13,7 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 1 (7,1%) |
| 6 Instämmer helt | 13 (92,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,9 | 0,3 | 4,5 % | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 1 (7,1%) |
| 5 | 6 (42,9%) |
| 6 Instämmer helt | 7 (50,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 5,4 | 0,6 | 11,9 % | 4,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen.
| Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 1 (7,1%) |
| 5 | 7 (50,0%) |
| 6 Instämmer helt | 6 (42,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen. | 5,4 | 0,6 | 11,8 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Undervisningen var anknuten till aktuell forskning.
| Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 5 (35,7%) |
| 6 Instämmer helt | 9 (64,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | 5,6 | 0,5 | 8,8 % | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen var välorganiserad.
| Kursen var välorganiserad. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (7,1%) |
| 3 | 8 (57,1%) |
| 4 | 3 (21,4%) |
| 5 | 2 (14,3%) |
| 6 Instämmer helt | 0 (0,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var välorganiserad. | 3,4 | 0,9 | 24,8 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 8 (57,1%) |
| i mycket hög grad | 6 (42,9%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,5 | 11,6 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (28,6%) |
| i hög grad | 8 (57,1%) |
| i mycket hög grad | 2 (14,3%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 3,9 | 0,7 | 17,2 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens lärandemål framgick i början av kursen.
| Kursens lärandemål framgick i början av kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (35,7%) |
| i hög grad | 6 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 3 (21,4%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens lärandemål framgick i början av kursen. | 3,9 | 0,8 | 20,0 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag visste vad som förväntades av mig inför examinationen.
| Jag visste vad som förväntades av mig inför examinationen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 8 (57,1%) |
| i hög grad | 4 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 2 (14,3%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag visste vad som förväntades av mig inför examinationen. | 3,6 | 0,8 | 21,2 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (7,1%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 7 (50,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | 4,4 | 0,8 | 19,3 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Lärarna i kursen hade en gemensam syn på det som skulle läras.
| Lärarna i kursen hade en gemensam syn på det som skulle läras. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (7,1%) |
| delvis | 1 (7,1%) |
| i hög grad | 9 (64,3%) |
| i mycket hög grad | 3 (21,4%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lärarna i kursen hade en gemensam syn på det som skulle läras. | 4,0 | 0,8 | 19,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Fördelningen mellan teoretiska och praktiska moment var lagom i relation till lärandemålen.
| Fördelningen mellan teoretiska och praktiska moment var lagom i relation till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (28,6%) |
| i hög grad | 3 (21,4%) |
| i mycket hög grad | 7 (50,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fördelningen mellan teoretiska och praktiska moment var lagom i relation till lärandemålen. | 4,2 | 0,9 | 21,2 % | 3,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kursen utvecklade min förmåga att söka vetenskaplig information.
| Kursen utvecklade min förmåga att söka vetenskaplig information. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (21,4%) |
| delvis | 6 (42,9%) |
| i hög grad | 4 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 1 (7,1%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen utvecklade min förmåga att söka vetenskaplig information. | 3,2 | 0,9 | 27,8 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen utvecklade min förmåga att värdera källorna vid informationssökning.
| Kursen utvecklade min förmåga att värdera källorna vid informationssökning. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (21,4%) |
| delvis | 9 (64,3%) |
| i hög grad | 2 (14,3%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen utvecklade min förmåga att värdera källorna vid informationssökning. | 2,9 | 0,6 | 21,0 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
De praktiska delarna anknöt till teoretiska moment.
| De praktiska delarna anknöt till teoretiska moment. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 7 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 7 (50,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| De praktiska delarna anknöt till teoretiska moment. | 4,5 | 0,5 | 11,5 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Min förmåga att integrera teori och praktik har utvecklats under kursen.
| Min förmåga att integrera teori och praktik har utvecklats under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (14,3%) |
| i hög grad | 3 (21,4%) |
| i mycket hög grad | 9 (64,3%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Min förmåga att integrera teori och praktik har utvecklats under kursen. | 4,5 | 0,8 | 16,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment.
| Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (14,3%) |
| i hög grad | 4 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 8 (57,1%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | 4,4 | 0,8 | 17,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vilken är din helhetsbedömning av kursen?
| Vilken är din helhetsbedömning av kursen? | Antal svar |
|---|---|
| mycket dålig | 0 (0,0%) |
| dålig | 0 (0,0%) |
| varken bra eller dålig | 1 (7,1%) |
| bra | 7 (50,0%) |
| mycket bra | 6 (42,9%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vilken är din helhetsbedömning av kursen? | 4,4 | 0,6 | 14,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |