Kursvärdering 2LA001, Basvetenskap 2, VT24
Antal respondenter: 158
Antal svar: 108
Svarsfrekvens: 68,35 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 4 (3,7%) |
| Delvis | 11 (10,2%) |
| I hög grad | 57 (52,8%) |
| I mycket hög grad | 36 (33,3%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,2 | 0,8 | 18,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 6 (5,6%) |
| Delvis | 28 (25,9%) |
| I hög grad | 54 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 20 (18,5%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,8 | 0,8 | 20,9 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (0,9%) |
| i liten grad | 1 (0,9%) |
| delvis | 40 (37,0%) |
| i hög grad | 48 (44,4%) |
| i mycket hög grad | 18 (16,7%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,8 | 0,8 | 20,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (2,8%) |
| i liten grad | 5 (4,6%) |
| delvis | 32 (29,6%) |
| i hög grad | 42 (38,9%) |
| i mycket hög grad | 26 (24,1%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,8 | 1,0 | 25,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (0,9%) |
| i liten grad | 5 (4,6%) |
| delvis | 19 (17,6%) |
| i hög grad | 49 (45,4%) |
| i mycket hög grad | 34 (31,5%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,0 | 0,9 | 21,8 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 5 (4,6%) |
| I liten grad | 6 (5,6%) |
| Delvis | 28 (25,9%) |
| I hög grad | 41 (38,0%) |
| I mycket hög grad | 25 (23,1%) |
| Vet ej | 3 (2,8%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 3,7 | 1,0 | 28,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 8 (7,4%) |
| Delvis | 38 (35,2%) |
| I hög grad | 50 (46,3%) |
| I mycket hög grad | 10 (9,3%) |
| Vet ej | 2 (1,9%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,6 | 0,8 | 21,4 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 7 (6,5%) |
| Delvis | 24 (22,2%) |
| I hög grad | 50 (46,3%) |
| I mycket hög grad | 27 (25,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 3,9 | 0,9 | 21,9 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (0,9%) |
| I liten grad | 4 (3,7%) |
| Delvis | 30 (28,0%) |
| I hög grad | 38 (35,5%) |
| I mycket hög grad | 34 (31,8%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 107 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 3,9 | 0,9 | 23,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (1,9%) |
| I liten grad | 10 (9,3%) |
| Delvis | 27 (25,0%) |
| I hög grad | 39 (36,1%) |
| I mycket hög grad | 30 (27,8%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 3,8 | 1,0 | 26,8 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 2 (1,9%) |
| Delvis | 11 (10,2%) |
| I hög grad | 40 (37,0%) |
| I mycket hög grad | 55 (50,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 4 (3,8%) |
| I liten grad | 15 (14,2%) |
| Delvis | 29 (27,4%) |
| I hög grad | 31 (29,2%) |
| I mycket hög grad | 23 (21,7%) |
| Vet ej | 4 (3,8%) |
| Summa | 106 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 3,5 | 1,1 | 31,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 6 (5,6%) |
| I liten grad | 10 (9,3%) |
| Delvis | 31 (28,7%) |
| I hög grad | 34 (31,5%) |
| I mycket hög grad | 20 (18,5%) |
| Vet ej | 7 (6,5%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 3,5 | 1,1 | 31,3 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (0,9%) |
| I liten grad | 2 (1,9%) |
| Delvis | 15 (13,9%) |
| I hög grad | 56 (51,9%) |
| I mycket hög grad | 34 (31,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,8 | 18,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Frågor om VFU
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (2,8%) |
| I liten grad | 8 (7,4%) |
| Delvis | 17 (15,7%) |
| I hög grad | 50 (46,3%) |
| I mycket hög grad | 30 (27,8%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 3,9 | 1,0 | 25,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (0,9%) |
| I liten grad | 1 (0,9%) |
| Delvis | 11 (10,2%) |
| I hög grad | 36 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 59 (54,6%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,4 | 0,8 | 17,8 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (2,8%) |
| I liten grad | 9 (8,3%) |
| Delvis | 17 (15,7%) |
| I hög grad | 43 (39,8%) |
| I mycket hög grad | 36 (33,3%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 3,9 | 1,0 | 26,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 8 (7,5%) |
| Ofta | 44 (41,1%) |
| Alltid | 55 (51,4%) |
| Summa | 107 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,4 | 0,6 | 18,4 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar.
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 10 (9,3%) |
| Ofta | 37 (34,3%) |
| Alltid | 61 (56,5%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | 3,5 | 0,7 | 19,1 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar.
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 3 (2,8%) |
| Sällan | 7 (6,5%) |
| Ofta | 24 (22,4%) |
| Alltid | 73 (68,2%) |
| Summa | 107 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | 3,6 | 0,7 | 20,8 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen.
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 4 (3,7%) |
| Sällan | 13 (12,0%) |
| Ofta | 35 (32,4%) |
| Alltid | 56 (51,9%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | 3,3 | 0,8 | 25,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Har mängden innehåll (kunskapsstoffet/undervisningsmoment) varit för omfattande?
Modul 1: Genetik
| Modul 1: Genetik | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 15 (13,9%) |
| 2 | 7 (6,5%) |
| 3 - i viss mån | 21 (19,4%) |
| 4 | 12 (11,1%) |
| 5 - nej | 50 (46,3%) |
| Vet ej | 3 (2,8%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 1: Genetik | 3,7 | 1,5 | 39,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 2: Cellen
| Modul 2: Cellen | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 15 (13,9%) |
| 2 | 9 (8,3%) |
| 3 - i viss mån | 14 (13,0%) |
| 4 | 16 (14,8%) |
| 5 - nej | 51 (47,2%) |
| Vet ej | 3 (2,8%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 2: Cellen | 3,8 | 1,5 | 39,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 3: Utvecklingsbiologi
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 19 (17,6%) |
| 2 | 7 (6,5%) |
| 3 - i viss mån | 14 (13,0%) |
| 4 | 14 (13,0%) |
| 5 - nej | 51 (47,2%) |
| Vet ej | 3 (2,8%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | 3,7 | 1,6 | 42,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul Klinisk konsultation och undersökning
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 15 (13,9%) |
| 2 | 8 (7,4%) |
| 3 - i viss mån | 16 (14,8%) |
| 4 | 13 (12,0%) |
| 5 - nej | 53 (49,1%) |
| Vet ej | 3 (2,8%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | 3,8 | 1,5 | 39,5 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 4: Näringsämnen och digestion
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 29 (26,9%) |
| 2 | 14 (13,0%) |
| 3 - i viss mån | 24 (22,2%) |
| 4 | 13 (12,0%) |
| 5 - nej | 26 (24,1%) |
| Vet ej | 2 (1,9%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | 2,9 | 1,5 | 52,2 % | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I)
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 30 (27,8%) |
| 2 | 15 (13,9%) |
| 3 - i viss mån | 23 (21,3%) |
| 4 | 15 (13,9%) |
| 5 - nej | 23 (21,3%) |
| Vet ej | 2 (1,9%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | 2,9 | 1,5 | 52,7 % | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II)
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 30 (27,8%) |
| 2 | 14 (13,0%) |
| 3 - i viss mån | 18 (16,7%) |
| 4 | 20 (18,5%) |
| 5 - nej | 24 (22,2%) |
| Vet ej | 2 (1,9%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | 2,9 | 1,5 | 52,4 % | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Avsnitt: Integrativ metabolism
| Avsnitt: Integrativ metabolism | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 18 (16,7%) |
| 2 | 16 (14,8%) |
| 3 - i viss mån | 22 (20,4%) |
| 4 | 18 (16,7%) |
| 5 - nej | 28 (25,9%) |
| Vet ej | 6 (5,6%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Avsnitt: Integrativ metabolism | 3,2 | 1,5 | 45,2 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |
Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt)
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 21 (19,4%) |
| 2 | 15 (13,9%) |
| 3 - i viss mån | 23 (21,3%) |
| 4 | 12 (11,1%) |
| 5 - nej | 33 (30,6%) |
| Vet ej | 4 (3,7%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | 3,2 | 1,5 | 47,6 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur intressanta tyckte Du att de olika delarna av kursen var?
Modul 1: Genetik
| Modul 1: Genetik | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 3 (2,8%) |
| 2 | 3 (2,8%) |
| 3 | 8 (7,4%) |
| 4 | 21 (19,4%) |
| 5 | 24 (22,2%) |
| 6 - intressant | 49 (45,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 1: Genetik | 4,9 | 1,3 | 26,1 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 2: Cellen
| Modul 2: Cellen | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 3 (2,8%) |
| 2 | 4 (3,7%) |
| 3 | 15 (13,9%) |
| 4 | 20 (18,5%) |
| 5 | 22 (20,4%) |
| 6 - intressant | 44 (40,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 2: Cellen | 4,7 | 1,4 | 28,9 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 3: Utvecklingsbiologi
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 5 (4,6%) |
| 2 | 5 (4,6%) |
| 3 | 7 (6,5%) |
| 4 | 23 (21,3%) |
| 5 | 20 (18,5%) |
| 6 - intressant | 48 (44,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | 4,8 | 1,4 | 29,9 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul Klinisk konsultation och undersökning
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 1 (0,9%) |
| 2 | 4 (3,7%) |
| 3 | 7 (6,5%) |
| 4 | 14 (13,0%) |
| 5 | 21 (19,4%) |
| 6 - intressant | 59 (54,6%) |
| Vet ej | 2 (1,9%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | 5,1 | 1,2 | 23,3 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 4: Näringsämnen och digestion
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 5 (4,6%) |
| 2 | 4 (3,7%) |
| 3 | 13 (12,0%) |
| 4 | 23 (21,3%) |
| 5 | 30 (27,8%) |
| 6 - intressant | 33 (30,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | 4,6 | 1,4 | 30,2 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I)
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 2 (1,9%) |
| 2 | 9 (8,3%) |
| 3 | 18 (16,7%) |
| 4 | 22 (20,4%) |
| 5 | 22 (20,4%) |
| 6 - intressant | 35 (32,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | 4,5 | 1,4 | 31,5 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II)
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 2 (1,9%) |
| 2 | 9 (8,3%) |
| 3 | 17 (15,7%) |
| 4 | 26 (24,1%) |
| 5 | 21 (19,4%) |
| 6 - intressant | 32 (29,6%) |
| Vet ej | 1 (0,9%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | 4,4 | 1,4 | 31,3 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 6,0 | 6,0 |
Avsnitt: Integrativ metabolism
| Avsnitt: Integrativ metabolism | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 1 (0,9%) |
| 2 | 6 (5,6%) |
| 3 | 17 (15,7%) |
| 4 | 28 (25,9%) |
| 5 | 23 (21,3%) |
| 6 - intressant | 28 (25,9%) |
| Vet ej | 5 (4,6%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Avsnitt: Integrativ metabolism | 4,5 | 1,3 | 28,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 6,0 | 6,0 |
Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt)
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 11 (10,2%) |
| 2 | 14 (13,0%) |
| 3 | 20 (18,5%) |
| 4 | 25 (23,1%) |
| 5 | 13 (12,0%) |
| 6 - intressant | 23 (21,3%) |
| Vet ej | 2 (1,9%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | 3,8 | 1,6 | 42,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 |
Vad anser du om pedagogiken på de olika delarna av kursen?
Modul 1: Genetik
| Modul 1: Genetik | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 3 (2,8%) |
| 2 | 1 (0,9%) |
| 3 | 4 (3,7%) |
| 4 | 22 (20,4%) |
| 5 | 26 (24,1%) |
| 6 - intressant | 43 (39,8%) |
| Vet ej | 9 (8,3%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 1: Genetik | 5,0 | 1,2 | 23,8 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 2: Cellen
| Modul 2: Cellen | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 0 (0,0%) |
| 2 | 4 (3,7%) |
| 3 | 11 (10,2%) |
| 4 | 22 (20,4%) |
| 5 | 19 (17,6%) |
| 6 - intressant | 41 (38,0%) |
| Vet ej | 11 (10,2%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 2: Cellen | 4,8 | 1,2 | 25,0 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 3: Utvecklingsbiologi
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 2 (1,9%) |
| 2 | 3 (2,8%) |
| 3 | 13 (12,0%) |
| 4 | 17 (15,7%) |
| 5 | 19 (17,6%) |
| 6 - intressant | 44 (40,7%) |
| Vet ej | 10 (9,3%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | 4,8 | 1,3 | 27,3 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul Klinisk konsultation och undersökning
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 1 (0,9%) |
| 2 | 6 (5,6%) |
| 3 | 7 (6,5%) |
| 4 | 20 (18,5%) |
| 5 | 27 (25,0%) |
| 6 - intressant | 40 (37,0%) |
| Vet ej | 7 (6,5%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | 4,8 | 1,2 | 25,8 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 4: Näringsämnen och digestion
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 4 (3,7%) |
| 2 | 6 (5,6%) |
| 3 | 12 (11,1%) |
| 4 | 25 (23,1%) |
| 5 | 27 (25,0%) |
| 6 - intressant | 27 (25,0%) |
| Vet ej | 7 (6,5%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | 4,4 | 1,4 | 30,8 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I)
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 7 (6,5%) |
| 2 | 5 (4,6%) |
| 3 | 13 (12,0%) |
| 4 | 22 (20,4%) |
| 5 | 22 (20,4%) |
| 6 - intressant | 31 (28,7%) |
| Vet ej | 8 (7,4%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | 4,4 | 1,5 | 34,3 % | 1,0 | 3,5 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II)
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 5 (4,6%) |
| 2 | 7 (6,5%) |
| 3 | 12 (11,1%) |
| 4 | 24 (22,2%) |
| 5 | 22 (20,4%) |
| 6 - intressant | 31 (28,7%) |
| Vet ej | 7 (6,5%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | 4,4 | 1,5 | 33,0 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Avsnitt: Integrativ metabolism
| Avsnitt: Integrativ metabolism | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 4 (3,7%) |
| 2 | 5 (4,6%) |
| 3 | 21 (19,4%) |
| 4 | 26 (24,1%) |
| 5 | 17 (15,7%) |
| 6 - intressant | 20 (18,5%) |
| Vet ej | 15 (13,9%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Avsnitt: Integrativ metabolism | 4,2 | 1,4 | 32,9 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 |
Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt)
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 7 (6,5%) |
| 2 | 10 (9,3%) |
| 3 | 14 (13,0%) |
| 4 | 19 (17,6%) |
| 5 | 24 (22,2%) |
| 6 - intressant | 25 (23,1%) |
| Vet ej | 9 (8,3%) |
| Summa | 108 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | 4,2 | 1,6 | 37,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,5 | 6,0 |